
De COVID-19-periode gaf (en geeft) een enorme druk op het onderwijs. Er zijn bergen verzet, tradities doorbroken en boven alles zijn er veel, heel veel nieuwe inzichten opgedaan. Denk aan meer mondelingen, digitaal toetsen en meer formatief handelen. Jij wilt hier ook mee beginnen - of mee doorgaan - en de ervaringen van deze periode optimaal benutten, maar hoe dan?
Hoe blijven we formatief evalueren, ook na de COVID-19-periode?
Heb ik wel het maximale uit mijn digitale toetsen gehaald?
Wat zijn formatieve werkvormen tijdens klassikale lessen?
Hoe gaan oudergesprekken er uitzien bij formatief handelen?
Moet ik het beleid aanpassen om formatief te blijven handelen, en hoe?
Programma
Het programma bestaat uit twee delen. We trappen af met de collegedag: Minchenu Maduro presenteert een prikkelende talkshow over de actuele verandering naar en implementatie van formatief evalueren. Hierna volgt een lezing van Valentina Devid, die ons als ervaringsdeskundige door de succesfactoren en valkuilen tijdens het implementatieproces loodst.
Het tweede deel bestaat uit verschillende workshops verdeeld over drie avonden. Kiezen tussen de workshops doe je zelf, dus je ziet alleen wat voor jou écht relevant is! Kijk bij de workshops voor een volledig inhoudelijk overzicht.